Fröken Duktig.

Uppfostrade att klara oss, populära i skolan genom att vara duktiga, snälla och le. Vi har för längesedan förstått att vi inte vill leva så. Idag skrattar vi när vi vill och vi gråter när vi behöver och håller kontakten med de flesta av dem som vi saknar i en vardag långt bort. Sen var det detdär med att vara duktig.

Den där förbaskade jädrans fröken Duktig är på väg till Leuven för att träffa sina gamla kollegor, hon ber om att få läsa upp betyg för att G inte är bra nog, går ut och springer fast hon är bakis. Vi är så bra hela tiden, gör så mycket bra saker att vi inte ens hinner märka att vi är bra. De sakerna som jag själv däremot är bäst på är dem som jag alltid njuter av. Kaffe och  "Manana manana".

Det är kul att vara duktig, men jag strejkar mot att vi ska anstränga oss för att vara duktiga. Let your hair out, baby! Jag åker till Leuven när jag är sugen på att åka bil och dricka god espresso.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0