o9.o5.14

Matilda är 23 år gammal idag. Tacksamt för vårt mediasamhälle läser Matilda till journalist i Kalmar. Hon är rar, fritänkande, vacker, galen, snäll, färgstark, rak, stark. omtänksam, modig, svag och klok. Matilda är inte som någon annan, Matilda är en av dem bästaste jag vet.

Vi träffade första gången på ett NTO-disco, fnittrade lite med varann och fortsatte sedan att dansa i ett varsitt coolt gäng. Matilda är från Skräddarbacken och jag är från Forssa. Första gången som vi klickade var i sena mellanstadiet, vi hade föräldrarfritt hemma hos pappa, var vakna hela natten och sminkade Fanny medan hon sov. Vi började på högstadiet och vårt gäng hette B-brudarna, ett bra kompisgäng av snygga tjejer som var duktiga på allt. Första kärleken hette Nick Carter, därefter har vi torkat varandras tårar många gånger, prövningarna kom och Matilda stod kvar. En av Matildas pappa Kajs favoritbilder är när vi är iklädda varsitt favoritlags kläder, jag jublar över att få LIF får vara kvar i elitserien samtidigt som jag tröstar Matilda för att AIK åkt ut och tvärtom. Var det fotbollssäsong åkte vi på AIK-Göteborg. Varannan period eller halvlek stod vi stå i varandras klackar. Blåögda och naiva rodde vi ut i skärgården för att lägga oss ner och sola, utan ankare eller bensin. Vi gick på de konkurerande gymnasiumen, men dem låg nära varann. Vi sjöng och dansade på konserter, fångade varsin av Bad Cash Quartet's trumpinnar och hade hiphopspojkvänner. Friheten kom. Matilda provade Frankrike, jag provade Spanien. Matilda studerade och åkte till Australien och Asien. Jag gjorde min första karriär i Oslo. Sårade, fria och med mer skinn på näsan. Därefter gör vi en roadtrip och sover hos främlingar i Amsterdam.



Klänningen jag vill ha på Matildas kalas.
Dorothy Perkins, Sleeveless Dress

Kommentarer
Postat av: Matilda

Alldeles rörd, jag älskar dig.

2009-05-14 @ 23:55:23
Postat av: Ella

Och jag har tårar i ögonen.

2009-05-15 @ 13:49:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0